Tuesday, November 11, 2008

CUTI-APA NAK BUAT YE????

Aisyeman ……tak tahu ape nak buat daa, boring gila. Kalau ada paper boleh lah menghadap buku lagi.. Itulah sesetengah dialog sering terdengar sejurus selepas habis exam.Kalau sebelum ni, semuanya mengharapkan cepat habis exam kerana dah tak sanggup dengan bergelumang dengan nota-nota dan buku yang berkaitan dengan exam. Library pun penuh sesak dengan ulat-ulat buku.Alhamdulilah.Tidak dapat dinafikan bahawa exam merupakan factor pendeesak untuk kita membaca buku.Semuanya memikirkan tentang pointer masing-masing.Nak naikkkan dan maintainkan pointer masing-masing.

Tetapi bagaiman perancangan kita selepoas examination yang memenatkan itu? Alhamdulilah sem ini UIA cuti lebih kurang sebulan lebih.Oklah tu. Sebelum ni biasanya 2 minggu je.Persoalannya, apa kita nak buat ye? Bak kata Nabil” Lu fikr la sendiri.” Saya percaya yang anda mesti ada merancang aktiviti tertentu kan. Apepun bagaimanakah bentuk pengisian cuti kita itu. Bagi yang bercadang untuk bekerja , itu adalah satu cadangan yang baik. Cari pengalaman adalah cara terbaik sebenarnya. Untuk mematangkan diri.
Apepun, yang penting ialah niat kita.Mungkin, bagi yang tidak ada perangcangan untuk cuti,manfaatkanlah masa yang berharga dengan keluarga tercinta.Apepun yang kita buat , kita mesti mengharapkan kerredaan Allah Taala.Selamat bercuti dan sayonaraya

SELAMAT MEMANFAATKAN CUTI ANDA.

1 comment:

Anonymous said...

pah tu buat gapo cuti tu...heee...kak lisa doh sem last ni...hafreez bila habis?